Użytkownik Guide Cisco 3521 to przydatna aplikacja do konfigurowania sieci Cisco. Aplikacja jest prosta w użyciu i ma wbudowane narzędzia i funkcje, które pomagają w konfigurowaniu sieci i zarządzaniu nimi. Użytkownik Guide Cisco 3521 zawiera informacje niezbędne do skonfigurowania i zarządzania siecią, w tym instrukcje dotyczące konfiguracji sieci i podłączenia urządzeń sieciowych. Użytkownik Guide Cisco 3521 oferuje również bezpieczeństwo i kontrolę dostępu do sieci, co pozwala na pełne wykorzystanie sieci i zapewnia bezpieczeństwo dla wszystkich użytkowników. Użytkownik Guide Cisco 3521 to kompletne rozwiązanie do zarządzania siecią, które zapewnia wydajność, niezawodność i bezpieczeństwo.
Ostatnia aktualizacja: Użytkownik Giude Cisco 3521
Hik-Connect – CCTV w chmurze P2P
Po długiej przerwie przyszedł czas na aktualizację najpopularniejszego poradnika z obsługi urządzeń CCTV Hikvision przez chmurę P2P – Hik-Connect.
Przy okazji zaktualizujemy i pokażemy sposoby aktywacji fabrycznie nowych urządzeń.
Historia Hikvision i P2P zaczęła się już jakiś czas temu od platformy P2P – EZVIZ. W między czasie powstała autorska aplikacja Hik-Connect która przez jakiś czas funkcjonowała równolegle z EZVIZ. Założone konto na jednej z platform umożliwiało obsługę, na tych samych danych logowania, na drugiej platformie. Całkiem niedawno, chmury EZVIZ i Hik–Connect zostały rozdzielone i nie ma już możliwości obsługi obu platform tym samym kontem. Od tej pory są to odrębne i niezależne od siebie platformy oferujące niezależne od siebie usługi.
Hik-Connect pozwala na prosty i łatwy w konfiguracji zdalny dostęp do urządzeń podłączonych do Internetu. Nie jest przy tym konieczna dodatkowa konfiguracja sieci typu przekierowywanie portów. Nie jest też konieczny publiczny adres IP.
Hik-Connect – chmura P2P od Hikvision
Korzystanie z platformy wymaga zarejestrowania konta – to się nie zmieniło. Należy poprawnie skonfigurować urządzenia i aktywować w nich usługę oraz dodać je do założonego konta na platformie Hik-Connect. Urządzenie może być dodane tylko do jednego konta Hik-Connect. Jeżeli chcemy aby ktoś oprócz nas mógł obsługiwać urządzenia poprzez Hik-Connect, to ten „Ktoś” musi również zarejestrować konto na platformie i dopiero jemu możemy dać dostęp do wybranych urządzeń poprzez tzw. udostępnianie.
Na kolejnych zakładkach/kartach pokażemy jak korzystać z platformy. Zachowując odpowiednią kolejność należy:
- Zarejestrować konto na www. hik-connect. com
- Aktywować nowe urządzenie (IPC, DVR, NVR)
- Aktywować usługę w urządzeniach
- Dodać urządzenia do konta
Zalecamy, aby w urządzeniach zainstalować najnowszy firmware dostępny w centrum pobierania Hikvison: http://www. com/portal/? dir=portal
Interfejs użytkownika przedstawiony w niniejszym poradniku, może się różnić w zależności od produktu i wersji oprogramowania, jednakże informacje i ustawienia usług są podobne we wszystkich wspieranych urządzeniach.
Rejestracja konta Hik-Connect
Rejestrację konta można przeprowadzić:
- przez portal Hik-Connect z poziomu przeglądarki Internetowej
- poprzez aplikację APP na urządzenia mobilne: „Hik-Connect”
- poprzez oprogramowanie iVMS-4200
Rejestracja z poziomu przeglądarki Internetowej
- Otwórz przeglądarkę Internetową i Odwiedź stronę Hik-Connect wpisując w pole adresu: www. com, następnie Kliknij przycisk ’Register’
- Pojawi się formularz który należy wypełnić. Podaj nazwę użytkownika i hasło. Wybierz kraj oraz Podaj swój adres e-mail lub Wybierz opcję ’Kod pocztowy’ i Wpisz nr telefonu komórkowego (rejestracji można dokonać na podstawie e-mail lub numeru telefonu. ) Po przepisaniu kolorowego kodu weryfikacyjnego oraz zaakceptowaniu warunków korzystania z usługi i polityki prywatności, Zatwierdź wprowadzone dane przyciskiem ’Następny krok’
Wszystkie pola oznaczone *, muszą zostać wypełnione, uzupełnione
- Na podany w formularzu adres e-mail lub numer telefonu komórkowego (w zależności co zostało wybrane w poprzednim kroku) zostanie wysłany kod weryfikacyjny, który należy wpisać w wyskakującym oknie
- Po wpisaniu kodu i zatwierdzeniu przyciskiem ’OK’ zostaniemy poinformowani o poprawnym zarejestrowaniu konta
- Można w tym momencie zalogować się na nowo utworzone konto danymi podanymi w formularzu
Rejestracja poprzez aplikację na urządzeniu mobilnym
Wyszukaj aplikację „Hik-Connect” w Hikvision App Store (Android, iOS) i Zainstaluj na swoim urządzeniu mobilnym (informacja dla posiadaczy smartfonów Samsung serii Galaxy – Hik-Connect App jest dostępny z poziomu 'Galaxy Store’).
- Uruchom aplikację, Kliknij ’Zaloguj/Zarejestruj’, w następnym oknie Kliknij 'Zarejestruj konto’. Do rejestracji wymagana jest akceptacja warunków usługi oraz zasad zachowania poufności informacji
- Wybierz kraj, Wypełnij formularz: e-mail z hasłem lub numer telefonu, w zależności od wybranego sposobu rejestracji konta. Po uzupełnieniu formularza Kliknij przycisk ’Pobierz kod zabezpieczający’. Otrzymany kod (w zależności od wyboru sposobu rejestracji Dostaniesz go na podany e-mail lub SMS na podany nr telefonu) Wprowadź w kolejnym oknie i Zatwierdź przyciskiem ’Zakończono’
- Po tych czynnościach Zostaniesz automatycznie zalogowany do Hik-Connect.
Rejestracja poprzez oprogramowanie iVMS-4200
Pobierz i zainstaluj oprogramowanie iVMS-4200, dostępne w dziale pobrań. Przy pierwszym uruchomieniu należy założyć konto użytkownika (administratora) do iVMS-4200 (nie mylić z użytkownikiem do urządzeń).
- Uruchom oprogramowanie iVMS-4200. Po zalogowaniu do aplikacji, Przejdź do logowania do Hik-Connect, Potwierdź informację o wyświetleniu sekcji Hik-Connect i w kolejnym oknie Kliknij przycisk ’Register’
- Pojawi się formularz który należy wypełnić. Podaj swój adres e-mail lub nr telefonu (rejestracji można dokonać na podstawie e-mail lub numeru telefonu). Kliknij przycisk ’Send’ – na podany e-mail lub nr telefonu Otrzymasz kod który należy wprowadzić w polu „Verification code”. Po zapoznaniu się i zatwierdzeniu polityki prywatności i warunków korzystania z usługi, Kliknij przycisk ’Register’
- Zostaniesz poinformowany o poprawnej rejestracji i Zostaniesz przeniesiony ponownie do okienka logowania – Możesz się zalogować do konta Hik-Connect
Aktywacja
W tym miejscu opiszemy tak naprawdę dwie funkcjonalności:
- aktywację fabrycznie nowych urządzeń
- aktywację usługi dostępu do platformy hik-connect
Usługa Hik-Connect w urządzeniach jest domyślnie wyłączona. Aktywację urządzeń oraz funkcji hik-connect można włączyć:
- poprzez aplikację SADP Tool,
- z poziomu web GUI przy użyciu przeglądarki WWW,
- z poziomu lokalnego GUI rejestratorów DVR lub NVR,
- poprzez oprogramowanie iVMS-4200.
Włączenie usługi za pomocą aplikacji SADP tool
Pobierz i zainstaluj oprogramowanie SADP Tool, dostępne w centrum pobierania Hikvison: http://www. com/portal/? dir=portal, lub w dziale wsparcia oficjalnej strony Hikvision: https://www. com/en/support/download/
SADP Tool jest też składnikiem aplikacji Tool Manager (działa w systemie Windows) do pobrania w naszym dziale pobrań.
AKTYWACJA URZĄDZENIA
Jeżeli urządzenie jest już aktywne Przejdź do następnego punktu (WŁĄCZENIE USŁUGI HIK-CONNECT AKTYWNEGO URZĄDZENIA)
- Podłącz urządzenia do lokalnej sieci (lub bezpośrednio do komputera/laptopa) i Uruchom oprogramowanie SADP Tool. Na liście pojawią się urządzenia dostępne w sieci LAN. Urządzenia fabryczne będą miały status 'Inactive’
- Wybór urządzenia dokonuje się zaznaczając pole wyboru w pierwszej kolumnie tzw. „check box”. Dla nieaktywnych urządzeń należy je aktywować wpisując nowe hasło administratora (w przypadku rejestratorów NVR dodatkowo domyślne hasło dla podłączanych do niego kamer „Channel Password”, można je potem edytować w ustawieniach) oraz zaznaczyć pole ’Enable Hik-Connect’.
- W oknie które się pojawi Uzupełnij pola kodem weryfikacyjnym który będzie potem potrzebny do uwierzytelnienia przy dodawaniu urządzeń do konta na Hik-Connect. Zatwierdź przyciskiem ’Confirm’ i Aktywuj urządzenie przyciskiem ’Activate’
- W kolejnym oknie Wybierz metodę resetu hasła administratora. Można w tym celu wykorzystać pytania zabezpieczające, bądź z listy 'Mode’ wybrać odzyskiwanie na podstawie adresu e-mail (w przypadku rejestratorów dostępna jest jeszcze opcja eksportu pliku resetującego do wskazanego katalogu na komputerze). Po uzupełnieniu pól Kliknij przycisk ’Confirm’ i zamknij okienko przyciskiem ’x’
- W przypadku rejestratorów, o poprawnej konfiguracji zostaniemy poinformowani listą gdzie tylko potwierdzamy konfigurację urządzenia ’Confirm’
WŁĄCZENIE USŁUGI HIK-CONNECT AKTYWNEGO URZĄDZENIA
- Jeżeli w poprzednich krokach nie zaznaczyliśmy pola ’Enable Hik-Connect’, bądź są w sieci już aktywowane urządzenia ale bez uruchomionej usługi Hik-Connect, można tego dokonać później. Zaznacz pole wyboru urządzenia w którym ma być uruchomiona usługa Hik-Connect, Zaznacz opcję ’Enable Hik-Connect’. pl/wp-content/uploads/2021/01/hik-connect_21. jpg" alt="hik-connect - sadp tool - enable hik-connect" srcset="https://adssystems. pl/wp-content/uploads/2021/01/hik-connect_21-800x435. pl/wp-content/uploads/2021/01/hik-connect_21-200x109. pl/wp-content/uploads/2021/01/hik-connect_21-768x417. pl/wp-content/uploads/2021/01/hik-connect_21-600x326. jpg 600w" sizes="(max-width: 1414px) 100vw, 1414px"/>
- Tak jak wyżej, w wyskakującym oknie, Uzupełnij pola kodem weryfikacyjnym i Zatwierdź przyciskiem ’Confirm’. Następnie Wprowadź hasło Administratora i Zatwierdź całość przyciskiem ’Modify’ (przy okazji można zmodyfikować ustawienia sieciowe i dostosować do wymagań sieci LAN w której będzie pracować urządzenie)
Włączenie usługi za pomocą przeglądarki i Web GUI
Sposób z przeglądarką wymaga aby urządzenia miały wstępnie skonfigurowaną kartę sieciową. Urządzenia fabrycznie nowe należy aktywować. W przypadku kamer sprawa jest dość prosta, ponieważ mają fabryczną konfigurację z adresem '192. 168. 1. 64′. Dzięki temu możemy w komputerze/laptopie dostosować konfigurację karty sieciowej i dostać się do urządzenia z poziomu przeglądarki Internetowej. W przypadku rejestratorów może zdarzyć się sytuacja, że w fabrycznej konfiguracji nie ma ustawionego stałego adresu IP. Adres IP pobierze w momencie wpięcia do sieci z dostępnym serwerem DHCP. Jeśli jednak serwer DHCP będzie niedostępny lub nie istnieje w danej sieci, zadziała tzw. Automatic Private IP Addressing (APIPA) i przydzieli adres IPv4 z puli 169. 254. 0. 1 – 169. 255.
Jeżeli urządzenie jest już aktywne Przejdź do następnego punktu (WŁĄCZENIE USŁUGI HIK-CONNECT AKTYWNEGO URZĄDZENIA)
- Wpisz adres IP urządzenia w pole adresu przeglądarki Internetowej i Zatwierdź/Przejdź do Web GUI urządzenia (w poniższym przykładzie, serwer DHCP przydzielił rejestratorowi adres: 192. 169). W przypadku urządzeń nieaktywowanych zobaczymy okno Aktywacji. Utwórz hasło administratora uzupełniając pola i potwierdź przyciskiem ’OK’. Dla rejestratorów Załóż dodatkowo domyślne hasło dla kamer (można je potem edytować w ustawieniach), Potwierdź ’OK’
- Wybierz metodę resetu hasła administratora. Można w tym celu wykorzystać pytania zabezpieczające lub/jednocześnie na podstawie adresu e-mail. Po uzupełnieniu pól Kliknij przycisk ’OK’
WŁĄCZENIE USŁUGI HIK-CONNECT AKTYWNEGO URZĄDZENIA
- Zaloguj się do urządzenia i Przejdź do zakładki dostępu do platformy, kolejno: ’Konfiguracja’ -> ’Sieć’ -> ’Ustawienia zaawansowane’ -> ’Dostęp do platformy’. Wybierz z listy typ dostępu ’Hik-Connect’ i zaznacz pole wyboru ’Włącz’
- Utwórz kod weryfikacyjny, Potwierdź przyciskiem ’OK’ i Zapisz ustawienia przyciskiem ’Zapamiętaj’
- Po pomyślnym aktywowaniu usługi, powinniśmy zobaczyć status rejestracji: „Online”. Może być konieczny restart urządzenia
Włączenie usługi z poziomu lokalnego GUI (dla DVR/NVR)
Jeżeli urządzenie jest już aktywne Przejdź do następnego punktu (WŁĄCZENIE USŁUGI HIK-CONNECT AKTYWNEGO URZĄDZENIA)
- Po uruchomieniu urządzenia uruchomi się kreator wstępnych ustawień rejestratora. W pierwszej kolejności Zobaczysz okno „Aktywacji”. Należy założyć hasło dla administratora. Wypełnij pola, hasło dla administratora oraz domyślne hasło dla kamer (hasło dla kamer można później zmienić w ustawieniach). Potwierdź przyciskiem ’OK’
- w wyskakującym oknie Zostaniesz poinformowany o aktywacji urządzenia; Kliknij przycisk ’OK’
- w kolejnym wyskakującym oknie wprowadź e-mail do ewentualnego resetu hasła administratora i Zatwierdź przyciskiem ’OK’
- Kolejne pojawiające się okna to kolejne zakładki kreatora ustawień. Nie będziemy ich tutaj omawiać. Zakładka która nas interesuje po drodze, to „Dostęp do platformy”. Wybierz typ dostępu ’Hik-Connect’, zaznacz pole wyboru ’Włącz’ i przyciskiem ’Dalej’ Zatwierdź zmiany. Utwórz w nowym oknie kod weryfikacyjny, Przeczytaj i Zaakceptuj warunki świadczenia usług. Zmiany potwierdź przyciskiem ’OK’
- W oknie pojawi się kod QR. Dostęp do platformy został skonfigurowany. W tym miejscu, jeśli mamy założone konto i zainstalowaną aplikację na urządzeniu mobilnym, można dodać aktywowane urządzenie do platformy skanując widoczny kod QR. Warunek oczywiście, że sieć została poprawnie skonfigurowana i „Stan” dostępu do platformy będzie „Online” (jak widać na poniższym przykładzie stan jest „Niepodłączony”, więc na tym etapie nie uda się dodać urządzenia do platformy). Dodawanie urządzeń omówimy w następnej karcie: „Dodawanie„. Wciśnij przycisk ’Dalej’ i Dokończ kreator wstępnych ustawień rejestratora
WŁĄCZENIE USŁUGI HIK-CONNECT AKTYWNEGO URZĄDZENIA
Jeżeli z jakiś względów nie uruchomiliśmy dostępu do platformy Hik-Connect podczas kreatora (lub urządzenia dostępne w otoczeniu sieciowym były wcześniej aktywowane), aktywacji można dokonać później w ustawieniach urządzenia. Na ekranie Kliknij prawym przyciskiem myszy (PPM), Zaloguj się na konto administratora i Przejdź do zakładki „Dostęp do platformy” kolejno: ’System’ -> ’Sieć’ -> ’Zaawansowane’ -> 'Dostęp do platformy’. Wybierz z listy typ dostępu ’Hik-Connect’ i zaznacz pole wyboru ’Włącz’
- Utwórz kod weryfikacyjny, Przeczytaj i Zaakceptuj warunki świadczenia usług. Potwierdź przyciskiem ’OK’ i Zapisz ustawienia przyciskiem ’Dalej’
- Po pomyślnym aktywowaniu usługi, powinniśmy zobaczyć stan rejestracji: „Online”. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_37-1. jpg" alt="hik-connect - lokalne gui - ustawienia, stan usługi" srcset="https://adssystems. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_37-1-800x450. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_37-1-200x113. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_37-1-768x432. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_37-1-1536x864. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_37-1-150x85. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_37-1-600x338. jpg 600w" sizes="(max-width: 1920px) 100vw, 1920px"/>
Włączenie usługi poprzez oprogramowanie iVMS-4200
Pobierz i zainstaluj oprogramowanie iVMS-4200, dostępne w dziale pobrań.
- Podłącz urządzenia do lokalnej sieci (lub bezpośrednio do komputera/laptopa) i Uruchom oprogramowanie iVMS-4200. Po zalogowaniu przejdź do ’Zarządzanie urządzeniem’
- Kliknij wyszukiwarkę urządzeń ’Urządzenie online’. W dolnej części okna pojawią się urządzenia znalezione w lokalnej sieci. Nowe urządzenia będą miały status „Nieaktywny”. Wybierz urządzenie do aktywacji zaznaczając pole wyboru i Kliknij przycisk ’Aktywacja’. W okienku aktywacji Utwórz hasło administratora i zaznacz 'Włącz usługę Hik-Connect’. W oknie które się pojawi Utwórz kod weryfikacyjny i zatwierdź przyciskiem ’Tak’ oraz zakończ aktywację również przyciskiem ’Tak’
- W kolejnych krokach można ustawić sposób odzyskiwania hasła administratora, przy pomocy pytań bezpieczeństwa lub e-mail. Po uzupełnieniu pól i zatwierdzeniu zmian, aktywowane urządzenie zmieni status na „Aktywny”
Jeżeli nie włączyliśmy w aktywowanym urządzeniu usługi Hik-Connect to najprostszym sposobem będzie wykorzystanie któryś z omawianych tu sposobów np:
- SADP Tool
- web GUI
Dodawanie urządzeń do platformy
Urządzenie przed dodaniem do konta Hik-Connect, musi zostać odpowiednio przygotowane. Najważniejsze aby miało połączenie z Internetem i aby ten Internet „widziało”.
W ustawieniach sieciowych, w zakładce „Dostęp do platformy”, sprawdzamy status dla usługi, powinien być: „Online„. Status można zweryfikować w zaawansowanych ustawieniach sieciowych, w zakładce dostępu do platformy:
Jeżeli dostęp do platformy ma status „Online”, można przystąpić do dodawania urządzeń do usługi. Urządzenia dodamy:
- poprzez przeglądarkę WWW z poziomu portalu Hik-Connect
- przez aplikację na urządzenia mobilne o tej samej nazwie „Hik-Connect”
- przez oprogramowanie iVMS-4200
Niezbędną informacją którą potrzebujemy odczytać z urządzenia jest jego 9 znakowy numer seryjny oraz kod weryfikacyjny który utworzyliśmy na etapie aktywacji usługi Hik-Connect. Dodawanie urządzeń przez aplikację mobilną jest najprostszym i najszybszym sposobem – skanujemy kod kreskowy/kod QR z numerem seryjnym urządzenia i dodajemy do platformy. Numer seryjny w postaci kodu kreskowego lub w postaci kodu QR, znajdziemy na tabliczkach znamionowych urządzeń, na etykietach opakowań oraz (w przypadku rejestratorów) z poziomu web GUI jak i lokalnego GUI. Przykłady takich etykiet:
Numer seryjny można też odczytać przy pomocy aplikacji SADP Tool, z poziomu web GUI urządzenia lub z poziomu lokalnego GUI w przypadku rejestratorów. Numer seryjny widoczny w aplikacji SADP Tool:
Dodawanie przez portal Internetowy www. com
- Uruchom przeglądarkę Internetową, w polu adresu Wpisz www. com, Przejdź do portalu i Zaloguj się na wcześniej utworzone konto. W zakładce „Zarządzanie urządzeniem” Kliknij przycisk ’Dodaj’. W wyskakującym oknie Wpisz nr seryjny urządzenia i Wyszukaj urządzenie ’poszukiwanie’
- Kolejne okienko pokarze wyszukane urządzenie. Kliknij ikonę ’+’ a w następnym okienku wprowadź kod weryfikacyjny (tworzony na etapie aktywacji usługi) i kliknij przycisk ’Dodaj’
- W następnym oknie Zostaniesz poinformowany o prawidłowym dodaniu urządzenia. Możesz w tym miejscu zmienić nazwę urządzenia oraz nazwę domeny (można to zrobić również po dodaniu urządzenia). Potwierdzamy dodanie urządzenia przyciskiem ’OK’
- Na liście Zobaczysz dodane urządzenie
Dodawanie przez aplikację mobilną APP „Hik-Connect”
- Uruchom Hik-Connect APP na urządzeniu mobilnym i Zaloguj się do swojego konta. Kliknij ikonę ’Dodaj urządzenie’, Zeskanuj kod QR urządzenia lub Kliknij ikonę ołówka aby wprowadzić nr seryjny ręcznie. Wprowadź kod weryfikacyjny (tworzony na etapie aktywacji usługi) i Potwierdź przyciskiem ’OK’. Zobaczysz wynik wyszukiwania urządzenia. Kliknij przycisk ’Dodaj’ aby dodać urządzenie do swojego konta Hik-Connect
- Zostaniesz poinformowany o ukończeniu dodawania, Kliknij przycisk ’Dalej’. W następnym oknie Możesz zmienić nazwę urządzenia którą potem Zobaczysz na swoim koncie Hik-Connect, zmiany Zatwierdź przyciskiem ’Zapisz’. Zobaczysz listę swoich urządzeń. Kolejne urządzenia Dodasz przyciskiem ’+’, widocznym w prawym górnym rogu ekranu
Dodawanie przez oprogramowanie iVMS-4200
- Uruchom oprogramowanie iVMS-4200, Zaloguj na lokalne konto i do usługi Hik-Connect. Przejdź do zakładki ’Zarządzanie urządzeniem’
- W zakładce urządzeń Kliknij przycisk ręcznego dodawania ’+’. W oknie dodawania Wybierz tryb ’Usługa cloud…’. Wpisz nr seryjny urządzenia lub wybierz urządzenie z listy „Urządzenie online”. Uzupełnij o kod weryfikacyjny urządzenia (tworzony na etapie aktywacji usługi). Urządzenie Dodasz do chmury przyciskiem 'Dodaj’. Opcja „Importuj do grupy” jest bezpośrednio związana z samym programem iVMS-4200, utworzy od razu drzewo urządzeń na podglądzie głównym aplikacji. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_59. jpg" alt="hik-connect - ivms-4200 - dodawanie urządzeń do hik-connect" srcset="https://adssystems. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_59-800x493. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_59-200x123. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_59-768x474. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_59-1536x947. pl/wp-content/uploads/2021/02/hik-connect_59-600x370. jpg 600w" sizes="(max-width: 1623px) 100vw, 1623px"/>
- Po dodaniu urządzenia, Zobaczysz je na liście urządzeń o typie urządzenia: „Urządzenie usługi cloud P2P”
CVSS Wynik metatemperatury Exploit Aktualna Cena (≈) Wynik odsetkowy CTI 4. 4 $0-$5k 0. 00 W Cisco Data Center Network Manager została stwierdzona podatność. Podatnością dotknięta jest nieznana funkcja w komponencie REST API. Dzięki manipulowaniu przy użyciu nieznanych danych wejściowych można doprowadzić do wystąpienia podatności przekroczenie uprawnień. Ma to wpływ na poufność.
Informacja o podatności została podana do publicznej wiadomości w dniu 2020-08-19 jako cisco-sa-dcnm-file-path-6PKONj w formie potwierdzone raport (Website). Raport na temat podatności został udostępniony pod adresem tools. cisco. com. Identyfikatorem tej podatności jest CVE-2020-3521. Wykorzystanie luki jest uważane za trudne. Możliwe jest zdalne zainicjowanie ataku. Pojedyncze uwierzytelnienie jest wymagane do eksploitacji. Ani szczegóły techniczne nie są znane, ani exploit nie jest dostępny.
Aktualizacja eliminuje tę podatność. Potencjalne zabezpieczenie zostało opublikowane po ujawnieniu podatności.
Produktinfo
Sprzedawca
- Cisco
Imię
- Data Center Network Manager
Licencja
- commercial
CPE 2. 3info
- 🔍
CPE 2. 2🔍
CVSSv3info
VulDB Wynik metabazy: 4. 6
VulDB Wynik metatemperatury: 4. 5VulDB Wynik podstawowy: 3. 1
VulDB Wynik tymczasowy: 3. 0
VulDB Wektor: 🔍
VulDB Niezawodność: 🔍Sprzedawca Wynik podstawowy (Cisco): 5. 3
Sprzedawca Vector (Cisco): 🔍NVD Wynik podstawowy: 5. 3
NVD Wektor: 🔍CVSSv2info
AV AC Au C I A 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 🔍 Wektor Możliwość wykorzystania Uwierzytelnianie Poufność Integralność Dostępność odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować odblokować VulDB Wynik podstawowy: 🔍
VulDB Wynik tymczasowy: 🔍Exploitinfo
Klasa: Przekroczenie uprawnień
CWE: CWE-20
ATT&CK: NieznanyLokalny: Nie
Zdalny: TakDostępność: 🔍
Status: Nie określonoEPSS Score: 🔍
EPSS Percentile: 🔍Przewidywanie ceny: 🔍
Aktualny szacunek cena: 🔍0-Day odblokować odblokować odblokować odblokować Dzisiaj odblokować odblokować odblokować odblokować Inteligencja Zagrożeńinfo
Wysiłek: 🔍
Aktywni aktorzy: 🔍
Aktywne grupy APT: 🔍Przeciwdziałanieinfo
Zalecane: Upgrade
Status: 🔍Czas reakcji: 🔍
0-dniowy czas: 🔍
Czas ekspozycji: 🔍Oś czasuinfo
2019-12-12 🔍
2020-08-19 +251 dni 🔍
2020-08-19 +0 dni 🔍
2020-08-21 +2 dni 🔍
2020-11-10 +81 dni 🔍Źródłainfo
Sprzedawca: cisco. com
Raport: cisco-sa-dcnm-file-path-6PKONj
Status: PotwierdzoneCVE: CVE-2020-3521 (🔍)
Zobacz także: 🔍Wpisinfo
Stworzono: 2020-08-21 20:09
Aktualizacje: 2020-11-10 19:28
Zmiany: 2020-08-21 20:09 (51), 2020-08-21 20:14 (10), 2020-11-10 19:19 (1), 2020-11-10 19:28 (1)
Kompletny: 🔍Dyskusja
Brak komentarzy. Języki: pl + en.
Zaloguj się, aby skomentować.
◂ PoprzedniPrzeglądKolejny ▸
Enable the mail alert feature now!
Drodzy czytelnicy! Postanowiłam pomóc Wam, ale też, a może i przede wszystkim sobie, z czarną, przeraźliwą konsolą. Nauczymy się razem jak używać Git Huba. Co Wy na to? Instalacja i obsługa Gita krok po kroku – zainteresowani? 🙂
Ja jestem lekko przerażona, ale wierzę, że damy radę. Ja przynajmniej muszę, muszę, muszę! Bo inaczej się uduszę 😉 Ale żarty na bok, git do zrobienia jest. Bo zaraz po nim czeka na nas JavaScript! 🙂 To, co gotowi? Zaczynamy!
Na początek kilka ważnych rzeczy. Pisząc ten artykuł zakładam, że jesteś totalnie zielony w używaniu Gita. Po tym artykule będziesz wiedział, jak zainstalować gita, do czego służy Git, jak stworzyć repozytorium lokalne i jak dodać pliki do GitHuba (np. swoją pierwszą stronę internetową).
Z tego artykułu nie dowiesz się, jak używać Gita we współpracy z inną osobą (współdzielić pliki). Na tym etapie nie jest to nam potrzebne. Skupmy się na pierwszym kroku młodocianego programisty, który bardzo chciałby, ale nie wie jak, wrzucić swoją stronę na GitHub. com. Instalacja i obsługa Gita krok po kroku – teraz zostały nam już tylko trzy kopniaki na szczęście i naprawdę zaczynamy 🙂
Git – cóż to za ustrojstwo? Trochę teorii
Git jest systemem kontroli wersji (VCS – Version Control System). Posiada on 3 stany, w których mogą znajdować się nasze pliki:
- zatwierdzony – dane zostały zachowane w lokalnej bazie danych;
- zmodyfikowany – plik został zmieniony, ale dane nie zostały wprowadzone do bazy danych;
- śledzony – zmodyfikowany plik został przeznaczony do zatwierdzenia w bieżącej postaci w następnej operacji commit.
W związku z tym Git posiada 3 sekcje:
- katalog Git (git directory/ repository) – to najważniejsze miejsce. To właśnie ten katalog jest kopiowany podczas wysyłania repozytorium z innego komputera.
- katalog roboczy (working directory) – to obraz jednej wersji projektu.
- przechowalnia (staging area) – to plik, który zawiera informacje o tym, czego będzie dotyczyć następna operacja commit.
Podczas pracy nasze pliki będą zmieniały lokalizację tych katalogów. Na początku pliki znajdują się w katalogu roboczym. Po wpisaniu komendy $git add. przechodzą do przechowalni. Po wpisaniu polecania $git commit trafiają do głównego katalogu – repozytorium.
Źródło: Stackoverflow
Podstawowy sposób pracy z Git – teoria
- Dokonujemy modyfikacji plików w katalogu roboczym.
- Oznaczamy zmodyfikowane pliki jako śledzone, dodając ich stan do przechowywalni.
- Dokonujemy zatwierdzenia (commit). Pliki – migawka – zostają przeniesione z przechowywalni do katalogu Git.
Przede wszystkim pobieramy dziada stąd – https://git-scm. com/downloads.
Następnie postępujemy zgodnie z komunikatami pojawiającymi się na panelu. Klikamy next, next, aż do momentu, gdy dobrniemy do okna Select Components. W tym miejscu upewnijmy się, że mamy wybrane Git Bash Here. Dalej klikamy next, next, next aż dobrniemy do Finish 🙂
Proste, nie? Tak tylko wygląda. Teraz się zacznie.
Uruchomienie konsoli – obsługa gita
Po instalacji konsoli musimy ją skonfigurować. Wystarczy to zrobić raz. Jednak ustawienia można zmieniać. Wystarczy wykonać poniższe polecenia ponownie z odpowiednimi modyfikacjami.
Git posiada narzędzie zwane git config. To za jego pomocą skonfigurujemy naszą nazwę użytkownika oraz mail podany przy rejestracji na https://github. com.
Zaczynamy. W odpalonej konsoli wpisujemy:
$ git config --global user. name "nasze id na git hubie. "
W moim przypadku komenda wygląda:
Następnie wpisujemy mail:$ git config --global user. name "NataliaSokolowska"
Kolejnym krokiem jest utworzenie folderu na naszym komputerze, w którym będzie znajdować się nasz projekt. W tym poradniku posłużmy się folderem C:/projekt. Po utworzeniu lokalnego folderu na naszym komputerze, przełączamy się do Gita i wpisujemy komendę:$ git config --global user. email ..... @.... - wpisujemy mail
Tworzenie nowego repozytorium
Wpisujemy komendę:
W nazwie naszego folderu pojawi się nazwa master, która oznacza, że znajdujemy się w głównym miejscu naszego projektu. Wejdźmy teraz do naszego folderu na komputerze (nie przez Gita, tylko tak normalnie w komputerze 🙂). Powstały w nim nowe foldery – główny folder. git, a w nim pozostałe podfoldery i pliki. Folder git jest głównym folderem, który przechowuje nasz projekt. Nie przenośmy go nigdzie!Dodawanie plików do repozytorium
Na tym etapie jesteśmy już zalogowani do naszego Gita oraz mamy utworzone repozytorium. Czas więc, abyśmy dodali do niego pliki.
Sprawa wygląda całkiem przyjemnie. Nasze pliki, które chcemy, aby „weszły” do repozytorium (np. index. html oraz style. css) kopiujemy do folderu w komputerze – w naszym przypadku C:\projekt. Następnie w Gicie wpisujemy komendę:
i klikamy eneter. Od tego momentu nasze pliki są dodane do repozytorium i śledzone przez Git. Jeśli chcemy usunąć pliki wpisujemy komendęPolecenie git add używa się do wielu czynności m. in. rozpoczynanie śledzenia nowych plików oraz dodanie plików do repozytorium.Możemy sprawdzić czy nasze pliki znajdują się w repozytorium oraz jaki mają status. Wpisujemy komendę
Komenda status pokazuje nam co zmieniło się od naszej ostatniej modyfikacji i zatwierdzenia zmian (commit). Status Changes to be commited oznacza zmiany do zatwierdzenia. Natomiast status Changes not staged for commit oznacza Zmienione ale nie zaktualizowane. Oznacza to, że plik jest zmodyfikowany, ale zmiany nie trafiły jeszcze do repozytorium.Zatwierdzanie zmian COMMIT
Przy każdym commicie należy podać komentarz. Komentarz opisujący, co to za zmiana, czego dotyczy, etc. Wpisujemy:
Po wpisaniu tej frazy pojawia nam się w konsoli informacja o poczynionych zmianach. Możemy następnie sprawdzić status, aby dowiedzieć się, czy wszystkie pliki są już gotowe.$ git commit -m "nasz komentarz"
I właśnie w ten oto sposób wrzuciłeś swoje pierwsze pliki do swojego repozytorium LOKALNEGO!On branch master nothing to commit,
working tree clean
Jak widzicie powyżej, raz wpisałam źle komendę – zapomniałam o kropce. Od razu Git mi powiedział, że coś jest nie tak. A do tego podpowiedział mi poprawną komendę. Spryciarz z niego 🙂
Logujemy się do serwisu GitHub. Zakładam, że masz już tam założone konto, więc przez proces zakładania nie będę Cię przeprowadzać. Toż to bułka z masłem.
Po zalogowaniu wybieramy opcję Start a project. Następnie w miejscu Repository Name – wpisujemy nazwę naszego projektu np. pierwszy projekt, ustawiamy dostępność na Public i klikamy na Create repository.
Możemy wypełnić też pole Description – czyli opis naszego projektu.
Po wykonaniu tych czynności zostaniemy przeniesieni do nowego okna – bardzo dla nas ważnego!
Wysyłanie plików z naszego komputera do repozytorium zdalnego
No to zaczynamy.
Otwieramy naszą ulubioną, czarną konsolę Git Bash 🙂 Następnie logujemy się naszym ID i adresem e-mail podanym przy rejestracji
Po zalogowaniu wpisujemy komendę widoczną w naszym panelu na GitHubie$ git config --global user. name "NataliaSokolowska"
$ git config --global user. email nataliasokolowska@bedeprogramistka. pl
Komenda ta sprawi, że w folderze zostanie umieszczony plik Readme. md, który służy do umieszczania dowolnych informacji, np. o modyfikacjach.echo "# pierwszyprojekt" >> README. md
Następnie wpisujemy po kolei wszystkie komendy, które podpowiada nam GitHub (stworzył nam taką ściągawkę).git commit -m "first commit"
git remote add origin https://github. com/NataliaSokolowska/pierwszyprojekt. git
Jeśli korzystacie z systemu Windows po wpisaniu komendy $git add README. md możecie otrzymać komunikat LF will be replaced by CRLF in README. md. Dzieje się tak ponieważ wszystkie pliki w Gicie są zapisane z rozszerzeniem LF. Natomiast Windows domyślnie zapisuje pliki z rozszerzeniem CRLF. Jeśli wystąpi u Was taki problem, jest na to bardzo łatwy sposób. Wpisujemy dodatową komendę:git push -u origin master
Więcej na ten temat pisać nie będę, bo na tym etapie nie jest to nam do niczego potrzebne 🙂 Ciekawych odsyłam do manuala Gita.$ git config --global core. autocrlf true
Komenda git remote add origin http://…. sprawia, że nasze repozytorium lokalne łączy się z repozytorium zdalnym (on-line). Z kolei komenda git push -u origin master oznacza przesłanie plików do repozytorium online.
W ten sposób udało nam się przesłać pliki na serwer GitHuba! 🙂
A tak wyglądają wgrane pliki na GutHub. com
Udostępnianie Twojego projektu
No dobra. Mamy już prawie wszystko. Zakładam, że jeśli wrzuciłeś swój projekt do GitHuba chcesz udostępnić swój projekt dalej. Być może chcesz poddać się code review, czyli ocenie kodu, a być może chcesz wysłać w ten sposób swój projekt przyszłemu pracodawcy? Nie ważne jakie masz intencje. Ważne, że musisz się teraz dowiedzieć jak to zrobić.
Wchodzimy na http://GitHub. com i otwieramy repozytorium, które chcemy udostępnić. Wybieramy settings.
Następnie przewijamy stronę w dół, aż dojdziemy do zakładki GitHub Pages. Rozwijamy okno Source i wybieramy opcję master branch. Klikamy save. pl/wp-content/uploads/2017/09/git-hub-udostepnianie-2. pl/wp-content/uploads/2017/09/git-hub-udostepnianie-2-606x1024. png" alt="git hub udostepnianie 2" width="606" height="1024" srcset="https://bedeprogramistka. png 606w, https://bedeprogramistka. pl/wp-content/uploads/2017/09/git-hub-udostepnianie-2-250x423. pl/wp-content/uploads/2017/09/git-hub-udostepnianie-2-300x507. pl/wp-content/uploads/2017/09/git-hub-udostepnianie-2-177x300. png 177w, https://bedeprogramistka. pl/wp-content/uploads/2017/09/git-hub-udostepnianie-2-768x1299. png 1366w" sizes="(max-width: 606px) 100vw, 606px"/>
I to już wszystko! 🙂 GitHub wyświetli nam adres, który możemy udostępnić dalej w świat.
Źródła:
Przy pisaniu tego artykułu korzystałam z Podręcznik Git po polsku
Bardzo dużo informacji (też taki zaawansowanych) znajdziesz też tutaj: phpmajster
Na forum dziewczyny polecają: Try GitHub, Learn Git Branching, Atlassian, Udacity – How to Use Git and GitHub, Git tower. Także całkiem sporo źródeł do nauki 🙂
Pamiętajcie, że to co zrobiliśmy teraz to malutki początek Gita. Narzędzie to ma masę funkcji i masę komend. Potraktujmy ten artykuł jako początek naszej wielkiej przygody z Gitem. Na dobry początek tej podróży proponuję abyśmy wszyscy zrobili ten kurs – https://www. com/learn/learn-git. Myślę, że da on nam solidne podstawy do odkrywania coraz to nowszych możliwości tej potężnej maszyny.
Ciał! Natka